Pengujian Aplikasi Pembelajaran Online (E-Learning) Berbasis Web Menggunakan Metode Pengujian Black Box dengan Teknik Equivalence Partitions pada SMK Yayasan Pendidikan Mulia Jakarta

Authors

  • Imam Rifa’i Universitas Pamulang
  • Hery Fernando Universitas Pamulang
  • Lukman Nur Prasetya Universitas Pamulang
  • Faizal Akbar Supriadi Universitas Pamulang
  • Aries Saifudin Universitas Pamulang

Keywords:

Online Learning Application; E-Learning; Testing; Black Box; Equivalence Partitions.

Abstract

Application testing is carried out to check whether the program is running properly or there are still errors that need to be corrected so that the program is made into a program that has good quality. In this test, the software that will be tested using a black box with the equivalence partitions technique is the Online Learning Application (E-learning), where this test will focus only on the login form, add admin and teacher forms, and add student forms. This online learning application will be tested to see whether the program is in accordance with the expected function or not without knowing the program code used.

References

Agustian, A., Andryani, I., Khoerunisa, S., Pangestu, A., & Saifudin, A. (2020). Implementasi Teknik Equivalence Partitioning Pada Pengujian Aplikasi E-Learning Berbasis Web. Jurnal Teknologi Sistem Inormasi. Dan Aplikasi, Vol. 3, No. 3, 178-184.

Debiyanti, D., Sutrisna, S., Budrio, B., Kamal, A. K., & Yulianti, Y. (2020). Pengujian Black Box Pada Perangkat Lunak Sistem Penilaian Mahasiswa Menggunakan Teknik Boundary Value Analysis. Jurnal Informatika Universitas Pamulang, Vol. 5 No. 2, 162-166.

Hakim, A. B. (2016). Efektifitas Penggunaan E-Learning Moodle, Google. Jurnal I-Statement Vol. 02 No 1, 2.

Jaya, T. S. (2018). Pengujian Aplikasi Dengan Metode Blackbox Testing Boundary Value Analysis (Studi Kasus: Kantor Digital Politeknik Negeri Lampung). Jurnal Informatika Pengembangan It (Jpit), 45-46.

Khasanah, L. K. (2018). Sistem Informasi Pelayanan Kesehatan Online Berbasis Web. Jurnal Evolusi Volume 6 No 2, 76.

Mz, M. K. (2016). Pengujian Perangkat Lunak Metode Black-Box Berbasis Equivalence Partitions Pada Aplikasi Sistem Informasi Sekolah. Jurnal Mikrotik Edisi Bulan Februari 2016, Volume: 06 Nomor: 03, 2-7.

Nurudin, M., Jayanti, W., Saputro, R. D., Saputra, M. P., & Yulianti, Y. (2019). Pengujian Black Box Pada Aplikasi. Jurnal Informasi Univiversitas, 143-148.

Priyaungga, Aji, B., Aji, D. B., Syahroni, M., Aji, N. T., & Saifudin, A. (2020). Pengujian Black Box Pada Aplikasi Perpustakaan. Jurnal Teknologi Sistem Informasi Dan Aplikasi Vol. 3 No. 3, 150.

Taufiq, R., Magfiroh, D. A., Yusup, D., & Yulianti, Y. (2020). Analisis Dan Desain Sistem Informasi Pembayaran Sumbangan Pembinaan Pendidikan (SPP) Di Smk Avicena Rajeg. Jurnal Teknologi Sistem Informasi Dan Aplikasi, Vol. 3 No. 1, 15-21.

Trengginaz, R. B., Yusup, A., Sunyoto, D. S., Jihad, M. R., & Yulianti, Y. (2020). Pengujian Aplikasi Pemesanan Tiket Kereta Berbasis Website Menggunakan Metode Black Box Dengan Teknik Equivalence Partitioning. Jurnal Teknologi. Sistem Informasi Dan Aplikasi., Vol. 3, No. 3, 144-149.

Additional Files

Published

15-06-2023

How to Cite

Imam Rifa’i, Hery Fernando, Lukman Nur Prasetya, Faizal Akbar Supriadi, & Aries Saifudin. (2023). Pengujian Aplikasi Pembelajaran Online (E-Learning) Berbasis Web Menggunakan Metode Pengujian Black Box dengan Teknik Equivalence Partitions pada SMK Yayasan Pendidikan Mulia Jakarta. OKTAL : Jurnal Ilmu Komputer Dan Sains, 2(06), 1754–1759. Retrieved from https://journal.mediapublikasi.id/index.php/oktal/article/view/3095

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>