Konseling Individual Terhadap Anak Yang Memiliki Keterlambatan Dalam Belajar (Studi Kasus Pada Siswa Kelas II Dan III Di SD Negeri 08 Pasar 60 Nagari Batang Arah Tapan)
Keywords:
Konseling Individual, Keterlambatan Dalam BelajarAbstract
School as an educational institution and is a means in order to achieve these educational goals. The purpose of this study was to determine Individual Counseling for Children Who Have Learning Delays in Nagari Batang Arah Tapan. The approach in this research is a descriptive qualitative approach. Data collection techniques used are observation, diagnostic tests and documentation. The problems obtained during the observation were class II and III students at SDN 08 Pasar 60 Nagari Batang Arah Tapan, namely delays in learning in the form of students who could not read and had difficulty recognizing letters of the alphabet. Therefore individual guidance and counseling services require observation, documentation and diagnostic tests in increasing students' learning knowledge at SDN 08 Pasar 60 Nagari Batang Arah Tapan, guidance and counseling teachers are able to become supervisors, mentors, and controllers.
References
Kurnia Fauza Sepriana & Fadhilla Yusri. (2023). Peran Guru Bimbingan Dan Konseling Dalam Mengatasi Siswa Yang Terlambat Di SMA N 1 Harau. Jurnal Pendidikan dan Sosial Humaniora.
Sayyidah Azizah Nursyifa & Tita Rosita. (2021). Layanan Konseling Individual Dalam Meningkatkan Kedisiplinan Siswa.(Studi Kasus Pada Tiga Siswa Kelas Ix Di Smp Raksanagara Cihampelas). Jurnal FOKUS.
Maria Fitri. (2019). KESULITAN BELAJAR PESERTA DIDIK DALAM PEMBELAJARAN PENDIDIKAN ISLAM.
Sayyidah Azizah Nursyifa,Tita Rosita. (2021). LAYANAN KONSELINGINDIVIDUAL DALAM MENINGKATKAN KEDISIPLINAN SISWA
Suryani. (2022). Peningkatan Kedisiplinan Siswa dengan Metode Layanan Bimbingan dan Konseling Individu pada Siswa Kelas VIII
Tri Rahayu, Edi Susanto, Akhsanul Huda. (2023). Pendampingan Bimbingan Belajar Bagi Siswa Sekolah Dasar Desa Suka Negara Dusun Pasir Putih Kecamatan Belitang Iii Untuk Menumbuhkan Motivasi Belajar Siswa
Nana Syaodih Sukmadinata. (2003). Bimbingan Konseling dalam Praktek, Joh W. Echols dkk, Kamus Inggris Indonesia
Hamalik, Oemar. (2005). Proses Belajar Mengajar. Jakarta : Bumi Aksara
Abin Syamsuddin Makmun. (2012). Psikologi Kependidikan Perangkat Sistem Pengajaran Modul. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Prayitno, dkk. (1997). Seri Pemandu Pelaksanaan Bimbingan dan Konseling Di Sekolah Buku III Pelayanan Bimbingan dan Konseling. Jakarta: Direktorat Jenderal Pendidikan Dasar dan Menengah
A, Hallen. (2002). Bimbingan dan Konseling dalam Islam. Jakarta: Ciputat Press.
Nana Syaodih Sukmadinata. (2007). Bimbingan & Konseling dalam Praktek Mengembangkan Potensi dan Kepribadian Siswa. Bandung: Maestro
Yudhawati, Ratna dan Dany Haryanto. (2011). Teori-Teori Dasar Psikologi Pendidikan. Jakarta: PT. Prestasi Pustakarya.