Jumlah Kepala Sekolah Dan Guru Menurut Kelompok Umur Provinsi Bengkulu, Nusa Tenggara Barat, Papua Pegunungan, Dan Papua Selatan

Authors

  • Muhammad Riyad Firdaus Universitas Pamulang
  • Agung Wahyu Santoso Universitas Pamulang
  • Ghatfani Muhammad Ilham Universitas Pamulang
  • Rahmat Santoso Universitas Pamulang
  • PE Rosyani Universitas Pamulang

Keywords:

Distribusi Usia, Tenaga Pendidik, Kebijakan Pendidikan, Regenerasi Profesional

Abstract

This study aims to analyze the number of principals and teachers based on age groups in four provinces in Indonesia, namely Bengkulu, West Nusa Tenggara (NTB), Papua Pegunungan, and South Papua. The data used includes the age distribution of educators, which plays an important role in understanding the dynamics of the teaching staff and education policies at the local level. By looking at the distribution of principals and teachers in certain age ranges, this study provides an overview of the demographic conditions of educators that can influence recruitment, training, and professional development strategies in each province. The findings show significant variations in age distribution between provinces, reflecting specific needs in improving the competence and regeneration of educators in each region. This abstraction leads to policy implications in the education sector, especially in ensuring the regeneration and quality of educators to support improving the quality of education.

References

Rosyani, P., & Amalia, R. (2021). Building of Informatics, Technology and Science (BITS) Journal. "Kajian Peran Teknologi dalam Pendidikan di Wilayah Terpencil."

Trisna Ayu Silvia, Aldiansyah, Muhamad Husni Ramadhan, Ovi Nur Afifa, & Perani Rosyani. (2023). Analisa Perbandingan Metode Saw, Wp Dan Topsis Dalam Menentukan Kandidat Perwakilan Lomba Kompetensi Siswa Sekolah Menengah Kejuruan. OKTAL : Jurnal Ilmu Komputer Dan Sains, 2(09), 2553–2563.

Haerudin, Iqbaludin, Faisal Irsyad Noer, & Perani Rosyani. (2023). Implementasi Metode Forward Chaining dalam Sistem Pakar Pemilihan Pendidikan Berdasarkan Minat dan Kemampuan Siswa. OKTAL : Jurnal Ilmu Komputer Dan Sains, 2(06), 1681–1687.

Dede Supriyadi, Farhan Rahmadi Fajar, Mellyana Utami, Siti Nurjanah, Astika Restiani, Yolen Perdana Sari, & Perani Rosyani. (2022). Analisis Sistem Pakar Diagnosa Penyakit THT Menggunakan Metode Certainty Factor . OKTAL : Jurnal Ilmu Komputer Dan Sains, 1(06), 652–657.

Ahzril Pria Adistya, Novara Luthfyani, Perahim Tara, Richky Adriyan, Rifaldi, & Perani Rosyani. (2023). Klasterisasi Menggunakan Algoritma K-Means Clustering Untuk Memprediksi Kelulusan Mata Kuliah Mahasiswa . OKTAL : Jurnal Ilmu Komputer Dan Sains, 2(08), 2301–2306

Muhammad Yasir, Mahdiyana, Muhamad Zein Akbar, Khantaqwa Amri, Perani Rosyani, Sistem Pendukung Keputusan Pemilihan Perumahan Terbaik di Kota Garut , OKTAL : Jurnal Ilmu Komputer dan Sains: Vol. 2 No. 09 (2023): OKTAL : Jurnal Ilmu Komputer Dan Sains

A Baidowi, RA Widyaningsih - Al Tahdzib(2022)Pengelolaan Pendidikan Dalam Meningkatkan Mutu Kelompok Bermain Nur-Masithah Sampang Madura - jurnal.staithawalib.ac.id

S Slamet, A Kusmanto, K Karjo"Analisis Pola Kerja Sama Antara Pengawas Kepala Sekolah dan Guru dalam Pencapaian Standar Nasional Pendidikan (SNP) di Kabupaten Blora” - Jurnal Pendidikan Tambusai, (2021) - jptam.org

T Handayani, AA Rasyid (2015)Pengaruh kepemimpinan kepala sekolah, motivasi guru, dan budaya organisasi terhadap kinerja guru SMA negeri Wonosobo

WS Jaya - Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, (2022) Kinerja guru ditinjau dari gaya kepemimpinan kepala sekolah dan motivasi kerja

Published

2024-11-19

How to Cite

Riyad Firdaus, M., Wahyu Santoso, A., Muhammad Ilham, G., Santoso, R., & Rosyani, P. (2024). Jumlah Kepala Sekolah Dan Guru Menurut Kelompok Umur Provinsi Bengkulu, Nusa Tenggara Barat, Papua Pegunungan, Dan Papua Selatan . BINER : Jurnal Ilmu Komputer, Teknik Dan Multimedia, 2(4), 465–477. Retrieved from https://journal.mediapublikasi.id/index.php/Biner/article/view/4640