Pengembangan Usaha Angkringan dengan Menggunakan Analisis SWOT
Keywords:
Social Interaction, Public Space, AngkringanAbstract
An Angkringan business emerges and becomes a business because of the interaction of social relations between people, especially the middle and lower classes. This research aims to describe an Angkringan business with details to the public space that Akringan is a means of gathering place to build social closeness between the upper and lower middle class. Using descriptive qualitative methods and case studies, collecting data in the form of field observations and literature reviews. The advantages of this business are quite interesting, offering cheap drinks and food at affordable prices, providing a comfortable hangout facility and customers can linger to enjoy the atmosphere and dishes in Angkringan. And with the existence of Angkringan in public space makes a good social interaction relationship in socializing and gathering
References
Fauzi, R. U. (2017). Pengaruh harga dan free wi-fi terhadap keputusan pembelian produk pada angkringan di Kecamatan Karas Kabupaten Magetan. Jurnal Aplikasi Bisnis, 62-74.
Hafizi, M. R. (2017). Peluang Bisnis Angkringan di Kota Palangka Raya. Jurnal Al-Qardh, 2(2), 101-108.
Irawati., R. (2018). Pengaruh Pelatihan dan Pembinaan Terhadap Pengembangan Usaha Kecil. Jurnal JIBEKA, 74-82.
Puspitaningtyas, Z. (2017). Pembudayaan Pengelolaan Keuangan Berbasis Akutasi Bagi Pelaku Usaha Kecil Menengah. Jurnal Akutansi, 361-372.
Safitri, L. S. (2018). Strategi Pengembangan Usaha Kuliner: Studi Kasus Warung Lemang di Janeponto, Sulawesi Selatan. Jurnal Sosial Ekonomi Pertanian, 183-194.
Setiawan, E. &. (2022). Analisis Strategi Bisnis pada Angkringan Bocah Jajan (Bojan) di Koja, Jakarta Utara. JURNAL ABIWARA, 102-115.
Setiawan, T. F. (2018). Strategi pemasaran online UMKM makanan (Studi kasus di kecamatan Cibinong). MANAJEMEN IKM: Jurnal Manajemen Pengembangan Industri Kecil Menengah, 13(2), 116-126.
Suryani, D. &. (2019). Higiene dan Sanitasi pada Pedagang Angkringan di Kawasan Malioboro Yogyakarta. Jurnal Kedokteran dan Kesehatan, 15(1), 70-81.
Ulfah, F. N. (2021). Analisis Strategi Pemasaran Online Untuk Meningkatkan Daya Saing UMKM (Studi Keju Lasi). Jurnal Pendidikan Tambusai, 5(2), 2795-2805.
Utama, I. D. (2019). Analisis strategi pemasaran pada usaha mikro kecil dan menengah (UMKM) pada era digital di Kota Bandung. EQUILIBRIUM: Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Pembelajarannya, 7(1), 1-10.